Zo werk ik
Ik maak dingen graag simpel. En dat is vaak niet zo eenvoudig als het lijkt.
Maar ik heb er een methode voor die altijd werkt.
Stop. Think. Act.
Een framework uit de gedragswetenschap, dat je traint om niet direct op een situatie te reageren maar eerst een stap terug te doen.
Vertaald naar hoe ik werk, ziet dat er als volgt uit.
Stop
Communiceren begint met luisteren. Ook tussen de zinnen door. Eerst luister ik naar jou en anderen binnen de organisatie.
Daarna luister ik naar de buitenwereld. Naar je publiek, je klanten en andere belanghebbenden. Wat zien zij? Ik evalueer de huidige communicatie. Wat gaat al goed, wat kan beter?
Think
We bepalen de authentieke kernboodschap die het beste aansluit bij je merkwaarden, je missie, je belofte en je doelen en ontwikkelen een aansluitende uitvoerbare communicatiestrategie, contentstrategie of tone of voice. We zorgen dat deze consistent is over alle platformen en tegelijkertijd is afgestemd op elk kanaal en elk soort publiek.
Act
Aan de slag. Ik kan op verschillende manieren helpen in de uitvoering. Soms doe ik het zelf, maar ik heb ook een groot netwerk van contentspecialisten. Vaak houd ik nog een paar maanden de vinger aan de pols vanuit een regie- of eindredactie-rol. Want het doel blijft om mezelf zo snel mogelijk weer overbodig te maken :-)
Meer informatie? Mail me en we doen (digitale) koffie.
Je kunt natuurlijk ook eerst nog even wat meer lezen over mij, of wat anderen over me zeggen.
Voor wie ik o.a. werkte als communcatiestrateeg vind je hier.