MAAIKE HELMER
MErkstrateeg & COMMUNICATIESTRATEEG
Goed verhaal. Lekker kort.
Je hebt een verhaal te vertellen, maar hoe doe je dat?
Wat is nou de kern? En wie is je publiek?
Ik help je.
Met een duurzame communicatiestrategie.
Een uitvoerbaar contentplan voor je socials.
De juiste positionering van jouw bedrijf als merk.
Of gewoon de juiste tone of voice.
Ik zie wie je bent, wat je doet en zet dat om in een ijzersterk verhaal of plan.
Of je nu een grote organisatie, MKB, of eenpitter bent.
Creatief, met commerciële - en waar nodig journalistieke blik.
Met je doelstellingen in het achterhoofd.
Zonder gedoe, helder en duidelijk.
Kort, maar krachtig.
Oftewel, voor de kenners:
Mand.
Meer lezen over mij kan hier.
(En: ik doe ook nog iets met een uitgeverij & stress. Daarover lees je hier.)
In maart 2026 komt mijn nieuwe boek uit:
Daar is een woord voor
Daarin schrijf ik over hoe een late diagnose autisme mijn leven veranderde. Een boek dat vertelt over mijn zoektocht naar aanwijzingen in het verleden, maar ook een boek dat laat zien dat elk verhaal meerdere lagen kent én een boek dat de norm bevraagt.
‘Dit boek is voor mensen die ongeschreven regels niet kunnen lezen. Die wel zouden willen, maar niet kúnnen faken. En intussen leef je, maar je neemt hoe je leeft ook waar. Lees dit!’
- Erik jan harmens, schrijver 'Het grote autismeboek'
Zeer herkenbaar voor alle mensen die als 'niet normaal' worden gezien.'
- Mike Boddé, schrijver 'Pil' en 'poolreiziger'
‘Een eerlijk, scherp en noodzakelijk boek over wat het betekent om als vrouw pas laat te ontdekken dat je autistisch bent.’
- Bianca toeps, schrijver 'maar je ziet er helemaal niet autistisch uit'
Maaike geeft je een ongefilterd en ontluisterend kijkje in haar hoofd. Veel is herkenbaar maar bovenal: héél goed opgeschreven.
- Hanneke mijnster, schrijver 'Hé, is dat ook adhd?'
Everybody has a story.
Make yours unforgettable.
- Michael Lewis
Ik werkte o.a. voor: